Wednesday, September 8, 2010

kota kinabalu , ADUN ko dah balik . besok dia start melawat kawasan. harap maklum

aku tau aku on the way nak balik rumah apabila

  • ketika menunggu pesawat , kedengaran dialect bahasa negeri anda , sungguh pekat seperti 'kalo ko naik airasia kan' sila sebut ngan hukum qalqalah . penekanan pada huruf 'K' .ketika itu ko rasa ko dah berada di negeri ko.


aku tau aku berada dalam pesawat untuk ke kotakinabalu apabila

  • memang wajib ar jumpa sorg dua kenalan/musuh dlam pesawat. seperti tadi aku jumpa 'schoolmate' aku  


aku tau aku dah sampai kotakinabalu apabila

  • ko sampai kereta tak banyak .  jam ? apa tu perkataan jam ?
  • ko menaiki kereta 4wd 
  • ko melihat sekeliling anda dipenuhi kereta 4wd
  • aku mengambil masa 10 minit je dari KKIA ( ye kota kinabalu 'INTERNATIONAL' airport ) untuk ke rumah 


aku tau aku dah kat rumah apabila

  • bila aku nampak rumah serta kucing2 ku yang comel
  • bila aku nampak katil queen size aku 
  • bila aku nampak aircond dalam bilik 
  • bila aku nampak peti sejuk yang sedia ada dengan vitagen 


mungkin aku tak pernah cerita 
tapi dulu time part 1 bila aku balik cuti semester,
aku sampai umah 
aku nangis sambil peluk peti sejuk rumah 
*ni sumpah cerita benar.serious

aku dah kat rumah
perasaan 'bestnya' kat rumah indah tak terkata
rasa nak senyum je
serious.bak kata iklan


kenapa saya suka rumah saya ?
sebab dia best =)

selamat balik kampung people. take care . adios .chow .

1 comment: