Friday, December 31, 2010

RE : BB cult http://bonjella.blogspot.com/2010/12/bb-cult.html

pd bulan december ni
aku , yang tidak berniat lansung utk membeli bb
telah tumpas dan membeli beri hitam lancang 
mengikut kamus english ke melayu bold - lancang , berani , tabah 


aku menggunakan postpaid
tahukah anda bahawa
jika anda nak menggunakan perkhidmatan bbm(blackberry messenger)
itu sebnarnya bukan free
saya ulang bukan free
coz beri hitam menggunakan BIS (blackberry internet service)
meaning to say u have to subscribe to this
if u're using prepaid takpe lagi . u can control u'r usage
kalo postpaid . mampus pakej dahla mahal sebulan belum termasuk kadar panggilan
dan saya nak ingatkan BUKAN semua org memiliki blackberry yang anda boleh ber-bbm
meaning to say
pd aku pengguna beri hitam hanya akan untung sekiranya kawan2 dia menggunakan beri hitam jugak
and bbm tu hanya akan benefit pada pengguna when u r contacting people out of your country ar kiranya
(bbm antara pengguna overseas memang aku akur byk untung . tapi setakat tu je la benefit dia)

dulu aku enggan subscribe bis plan
tapi kawan aku kata bagus ko buang je fon ko tu pegi laut .
so aku subscribe
aku tumpas kepada system 
aku tumpas kepada apa yang market mahukan 
aku tumpas dengan memiliki beri hitam lancang  

dahulu cukup sekadar mengupdate fb bila ada masa menghadap laptop
sekraang update via beri hitam
twitter .facebook . shit. apa ini semua. dulu org pos surat je .
teknologi semakin lama memakan manusia
dulu minum kedai kopi waitress hantar minuman
skrang kena ambik minuman mcam tunggu giliran kat bank
tunggu nombor kena panggil
apakah ini semua ?

shit aku ditelan teknologi
shit aku telah ditelan ke dalam bb cult
shit aku telah menjadi org yang pegang bb eventhough tgh lepak ramai2
shit. shit. shit.

dan kalo aku tesalah hantar msg
itu sebab aku tak biasa menggunakan beri hitam
so fak beri hitam lancang
kalo aku lebih dr seminit memgang beri hitam lancang aku
tolong tolong berikan aku kesedaran sivik pada dunia realiti
secara logiknya , i think it's rude
ko tgh lepak ,having conversations, ko berendut pulak dengan beri hitam ko .
so pls tegur aku jika aku berbuat demikian
jgan jadikan aku pengguna beri hitam yang menjengkelkan
kata konklusi aku . fak bb .

satu lagi teori aku 
bila ko pegang bb, ko kena pegang dua tangan sebab qwerty keypad dia dan jugak sebab dia besar 
so bila ko pegang fon ko dua tangan dia menampakkan ko sgt konsentrasi pada benda tesebut 
menampakkan anda sgt taksub pada beri hitam .

2 comments:

  1. lucu bbians. sound so lesbian.haha.apa2 la aku.(ak jeles xde bb.xpat join bb cult.lol)-Kopi O-

    ReplyDelete
  2. shit sa mo bb juga!! sa pn rsa mcm mo tumpas suda ni. sial la. damn u technology and damn u ppl yg beriya2 bli.

    ReplyDelete