Sunday, March 21, 2010

hari wanita sedunia

did u know that on the 8th of March
is a global day celebrating the economic, political and social achievement of women's past,present and future

in some places such as
Russia , China and Vietnam 
International Women's Day is a national holiday 
(*unfortunately Malaysia is not one of them)

8th of mac falls on a monday 
so the celebration of IWD in Malaysia was held on a saturday 
in Central Park , OU 
_______________________________________________

enough with the introduction 
so pd hari sabtu yang lalu 
aku . cik mint . zella
pgla untuk 'check it out'

aku sendiri pun x tau ada event ni 
tapi cik mint yang sgt well informed on this kinda event
*think event with people selling online stuff*
and i heard ada performances by azlan and the typewritter
aku pun on je la

heee we went to pick up zella
had lunch dekat kedai cili 
makan sampai dah tak boleh telan 
malah mempunyaii kesukaran untuk berjalan jauh 
waiter di kedai cili comel la jugak 
nama dia iskandar
kitaorg bukanla stalker tapi dia pkai name tag kan 
tapi waiter tu sengal 
dan seluar dia cepat londeh 
menyebabkan dia sukar utk bekerja 
nasib baik dia pkai boxer
kalo tak dah nampak buttcrack 
waiter tu gak ada peminat 
yang merupakan waitress kat kedai cili gak 
mengambil peluang aje utk pegang2 si iskandar tu.
kecian iskandar

ok back to the main story 
setelah kita tanya iskandar yang sengal tu kat mana central park
namun iskandar memberi jawapan
spt 'i know where is it , but i don't know how to direct you from here'
sengal nyer iskandar
kitaorg pun tanya ar directory 

ok to those of you yang mungkin tak tau 
central park tu kat luar bangunan OU 
dekat cam taman jogging 


gambar2 kat International Women's Day
yang memperjuangkan gender equality 
every year they have different themes nyer

hasil tangkapan paparazi berjaya, cik yasmeeeen

ni gambar org jual aiskrim
ok sebenarnya aku bukan nak fokus kat org jual aiskrim tapi dekat segerombolan manusia di belah kiri of this picture yang memegang banner 
those are people from the starbucks company 
with their greeen apron and all
showing support to this event 

various groups came to this event with banners
pada aku tanpa group2 ni memang sumpah tak ramai org hari tu 
mungkin sebab hujan lebat pada petang tu kot 
atau mungkin promoosi tu tak seberapa
sebab aku pun tak tau ada event ni 
korang tau ke?


event ni jugak dipenuhi oleh makcik makcik 
women's day la katakan 
juga dipenuhi oleh warga2 gay dan bapok2
aku rasa diorg ni confuse dengan women's day ni 
let me straighten u guys out, wait tapi korang memang dah bengkok pun
women's day = hari untuk wanita 
i don't mind guys to come along n give their support 
but aku rasa warga2 gay dan bapok2 ni macam nak 
memperjuangkan hak mereka pulak 
ramai kaum2 mereka yang hadir



ni tak silap aku 3r punya intern . this group of white chicks.
tgk dr belakang 'lawanya rambut diorg'
tgk dr depan 'pergh tebalnya makeup dia'
they are holding sepanduk kadbod




yang pakai baju merah ni crew diorg 
yang khemah tu stage dia 
time ni aizat dan anas tgh buat soundcheck 
nyanyi sikit je semua org tepuk tangan dan berteriakan
kalo aku nyanyi confirm semua org lari




ni booth2 lain yang ada 
disebabkan becak akibat hujan
kitaorg pun tak jalan jalan kat semua tempat 
pada aku tempat diorg buat ni sgt tak ngam 
tapi mungkin gak diorg nak buat walkathon 
dah la panas 
becak sebab hujan sekejap pd waktu petang
memang tak best ar venue dia
sebab OU tu kan besar 
buat kat OU ada aircond semua 
beestpe




 


 ni jualan brangan
kat rumput2 yang becak 
bila tshirt ko jatuh 
ko nak buat muka pulak 
u know u got all this stuff to sell
and u letak this gerai2 kat rumput2 becak 
aiyo


ni time cheerleadears dr mana ntah buat show
paling menyirap budak lelaki dalam team tu 
sebab muka dia yang beriya-iya
menyirap

 

time ni host 3r cam buat quiz
pastu dia minta org ramai participate 
name me three NGO booths in this event
pastu ada la sorg pmpuan tu beriya2 nak jawab 
dia jawab 3r 
o.0!
wtf??? NGO pun tak tau apa ke 
aiyo 
memalukan kaum wanita 
NGO 
non governmental organization 
contoh : MERCYmalaysia
get it ?


ok tu je liputan buat hari tu
panas
aku dan rakan2 tak stay lama pun
disebabkan becak serta panas
n aku tak join pun walkathon tu 
ooo one more thing 
aku selisih ngan marina mahathir
ntah kenapa aku tak salam


2 comments:

  1. ko nda salam sma dia sebab aku x suruh. haha
    -zella

    ReplyDelete
  2. zella aku rasa ni mcam lawak lame si nizar

    ReplyDelete