Thursday, September 17, 2009

no i'm not flying to Korea...

disebabkan tiket tidak ada dan juga makin mahal harganya ...
aku pun balik ke kota kinabalu, sabah tanah airku pada 15 september 2009...

trima kasih kepada rakan2 yang sudi menghantar aku ke KLIA..
jasamu dikenang ...
berbuka puasa di kfc , disebabkan penuh dengan manusia yang sibuk berbuka puasa gak ..
xdela seat yang available...
kawan aku yang friendly telah mengambil kesempatan untuk berkawan dengan budak pompuan yang makan sorang2... (*ini merupakan tindakan yang bijak kerana dengan jumlah kami yang banyak kami secara tidak lansung mendapat benefit untuk hijacked meja budak pompuan yang duduk sorang2 tu ..)
it turns out that the girl was flying to kk as well ... ( pergh aku umpama killing two birds with one stone .. bukan sahaja dapat meja untuk makan malah teman untuk balik kk ... weeee *pls note: aku tak begitu mudah untuk berkawan dgn stranger)

bila aku nak boarding aku terjumpa azee pulak ..
(makin ramai kawan aku ..cheh bisik hati kecil ku )
plus , kawan baru aku tu jumpa kawan dia pulak ...(bertambah2 kawan aku)

ok bila aku nak boarding dah .. azee duk seat agak jauh kebelakang
aku duduk dekat dgn kawan baru aku nyer kawan ...
seblah aku seorg lelaki businessman yang mungkin berketurunan cina...
bila aku nak duduk aku acknowledge la kawan baru aku nyer kawan ...
bila lelaki businessman ni nampak aku acknowledge dia .. dia pun bersemangat nak tukar tempat duduk ..
aku mati2 cakap takpe (*since aku tak kenal pun dia ) tapi dia tetap insist jugak

-=setelah aku mati2 cakap takpe lelaki itu pun berbual dgn aku ...=-
Business Man : are you going to korea??
aku : no i'm going to kota kinabalu...
Business Man : (*muka confused macam tersilap naik kapal terbang) are you going to korea??
aku : (*pergh agaknya dia ingat aku tak pham soalan ke apa) no, no I'm going to kota kinabalu .. maybe from kota kinabalu then to korea...
Business Man : ey... not direct to korea???..(dari sini aku baru nampak yang dia ni sebenarnya orang korea)
aku : transit kota kinabalu maybe...(kecian confuse orang tua ni disebabkan aku ....mesti dia cuak dia dah naik silap kapal terbang ...)
Business Man : (*muka confused) terus bertanya kepada air stewardess... lalu berkata2 dalam bahasa korea...setelah berkata2 ngan air stewardess tu dia baru percaya ngan kata2 aku ...

kecian kat business man tu ... cuak dia takut naik kapal terbang salah...

-=kisah setelah landed=-
ketika sedang on the way untuk ke imigresen

kawan baru aku punya kawan : duduk kota kinabalu eh ??
aku : yup
kawan baru aku punya kawan : siapa ambik ??
aku : abang .. Balik mana??
kawan baru aku punya kawan : Beaufort
aku : pergh gile jauh .. how many hours to reach there?
kawan baru aku punya kawan : tiga jam.. mlam ni tidur kk ..bisuk naik bas..

gila babi budak ni travel ... dahla dia blajar kat UUM.. pastu nak balik kk kena dr UUM-KLIA-KK-Beaufort ...*fuh nasib baik la mak bapak aku tinggal kat kk

-=ketika tengah tunggu bagasi ....=-
(termenung melihat conveyor belt bergerak .. sambil memerhatikan lalunya bolster dan bantal baru ...)
aku : ( ...pergh bantal siap ada bolster lagi ... sale gila-gila agaknya kat kl ...)
...tiba-tiba ada org muncul... rupa2nya tuan empunya bantal dan bolster... merupakan seorang lelaki bujang...
aku : ( ... bukan saja bolster .. garment rack pun ada...)
kawan tuan empunya bantal : ba sudah ??
tuan empunya bantal : belum ada komfuter lagi tinggal//
aku : (....pergh siap beli computer.. shopping sakan nampaknya...*bisik hati kecilku)

beg aku keluar agak lambat ... tunggu2 punya tunggu tuan empun
ya bantal bukan tgh tunggu komputer... rupa2nya comforter.... :s




kata tukang cerita : cuba teka ni kueh apa?? *letak image kueh raya yang baru masak utk menaikkan mood hari raya....selamat menyambut hari raya aidilfitri~




0 comments:

Post a Comment