Thursday, July 30, 2009

lost in translation

i've been missing coz hari tu kitaorg ada trip g terengganu...
i've never been to terengganu .. seronok gak ar letak dengung g kat semua perkataan yang berakhir ngan huruf n..

ketika sedang membeli makanan ...
aku : bang apa isi pulut panggang ni ???
brother jual makanan : ikang
aku : oo macam mana kira ??
brother jual makanan : sepinggang tiga ringgit..

ketika kawan aku tengah contact kawan aku yang sorang lagi...
taiko terengganu : ramai diorg kat sini ni..
kawan aku : sape ada??
taiko terengganu : ada aimang, kimang, johang

*note : they pretty much add the dengung anywhere even in names

dengung g tu agak mendalam sampaikan ada sorang makcik tu yang sgt bersemangat bercerita kat aku , aku tak faham sepatah haram pun dia cakap... pastu nik datang dgn harapan nak translatekan kan aku sebab dia org kelantan la kononnya...malangnya ... nik pun tak paham apa..

the journey to terengganu took a total of nine hours ... pergh sememangnya sangap nak mampus..tido .. bangun (tak sampai lagi).. tido balik .. bangun (tak sampai lagi gak )
orang kata jet-lagged.. ni bukan lagi jet-lagged tapi bus-lagged(ni kata2 kawan aku).. sumpah bosan duk dalam bas lama-lama...

we stayed in Marang ... ate fish everyday ... foodstuff shopping in Pasar Payang...study trip to noor arfa batik ...learned about brass-making (guys .. did u know that if u intend to marry a girl from perak u have to present to the family a brass tepak sirih???) .. went to the batu buruk beach.. sightseeing in taman tamadun islam/crystal mosque... spent a whole lot of time on the bus...

the whole trip was fun minus the bus journey and all...
will update u guys with pics later on ..

kata tukang cerita : i'm twenty one now.. feeling old ...
had two birthday surprises = two birthday cakes.... :D
really appreciate it ~!! if i don't look that surprise it's because of the whole
journey from terengganu to shah alam... wasted most of my energy .. :s
anyway thanx again ... n thanx for all the birthday wishes... :D
zella we're supposed to have our burfday bash together.. i'll make it up to
u once i'm back in shah alam .. ayte!~

2 comments:

  1. tulah..baru ja planning nak buat bday party besar-besaran.. but too bad ure in kk! hahah

    ReplyDelete
  2. shit la... aku dgr korang nak buat gathering pulak friday ni

    ReplyDelete