Monday, November 1, 2010

the last critique

ketika berada di dalam kereta
tiba-tiba fon 'myiman' aku bunyi 

tanda msg baru masuk 
aku pun check msg tersebut 


tergamam dengan content message itu 
aku terus call si penghantar message tersebut 
erm ni btul ke ? serious
aku terdiam 


shit memory aku terus rewind kepada ketika itu 
ketika dr emo x nak critique work aku dan mengatakan aku dah lambat
oh sumpah rasa mcam jantung terhenti seketika
aku pun terus banjir 
hujan there and there


eff sememangnya aku memang jabatan air/waterworks
sedang aku duduk , nasib baik engkau lalu 
bertanya dan sudi tgk dan critique kerja aku 
walaupun aku tengah 'hujan' 
kau tetap layan je 
walaupun design aku ntah apa 
kau tetap layan je 


aku bersyukur kau tetap bersabar 
bagi idea idea kau untuk menolong design aku yang tak seberapa itu 
jadi in return setelah kau critique aku 
kau pula bercerita tentang anak-anak kau 
betapa ko bangga dengan anak-anak kau 


ketika working drwg pun kau byak bersabar 
asyik extend masa aku nak submit


wlaupun masa aku belajar dengan kau 
tak lama 
aku ingat kau 
sebab kau baik sanggup layan student kau yang tak seberapa ni 
and i'm sure u've touched many hearts as well 
and i'm sure your students loved u very much 




-------------------------------------------------------


aku memang kurang gemar ckap tentang mati 
it creeps the hell out of me 
nyawa boleh ditarik bila bila je kan
ye la aku akur amalan diri sendiri pun tak banyak mana
sendiri takut 
padan muka




aku minta maaf 
aku tak sempat 
if i'm around , i'm sure i'll be there


sekejap sahaja kan pertemuan kita
orang kata orang baik baik ni akan pergi dulu 
sebab tuhan sayang 
semoga roh anda diletakkan di antara orang orang beriman 


terima kasih en yaacob omar
terima kasih kerana sudi critique aku hari tu
_al-fatihah_

1 comment: